Rawatan Untuk Heartburn - Alternatif Semulajadi

Rawatan Untuk Heartburn - Alternatif Semulajadi

Pedih ulu hati adalah keadaan sistem pencernaan di mana asid usus balik ke dalam esofagus menyebabkan perasaan terbakar berhampiran jantung di belakang tulang dada. Ia adalah antara dari ringan dan sekali-sekala kepada teruk dan kronik. Pedih ulu hati yang kronik boleh menjadi penunjuk masalah gastro usus yang serius seperti ulser peptik, gastritis dan hernia hiatal.

Terdapat banyak rawatan untuk pedih ulu hati, ia boleh dirawat dengan lebih antasid kaunter seperti Maalax, Mylant dan Riopan. Ini antasid boleh buat sementara waktu mengurangkan kesakitan tetapi mereka tidak mempunyai apa-apa kesan penyembuhan kekal. Lebih-lebih lagi mereka boleh menghasilkan senak dan cirit-birit.

Langkah yang paling penting seseorang boleh mengambil untuk menyembuhkan penyakit ini membuat perubahan yang serius dalam gaya hidup dan diet seseorang. Ia adalah sangat penting untuk mengelakkan rokok dan alkohol. Juga elakkan makanan berlemak dan makanan pedas dan makanan ringan. Jangan pergi untuk tidur dengan segera selepas makan. Jangan mengambil berjalan biasa.

Ginger dalam bentuk teh halia atau halia tablet baik untuk merawat keadaan ini. Juga baik adalah jus lidah buaya. Ubat besar yang lain adalah Chamomile dan teh Adas. Ambil biji jintan putih dengan air selepas makan untuk menghalang pembentukan gas. Mempunyai epal selepas makan juga mempunyai kesan yang baik atau anda boleh minum sedikit cuka epal cider dicampur dengan air. Ini akan menambahkan asid dalam usus dan mempercepatkan prosedur penghadaman. Baking soda bercampur dengan air di sisi lain larut asid itu menghalang asid refluks hampir serta-merta.

Semua rawatan di atas untuk pedih ulu hati adalah amat berkesan dan cepat. Rawatan semula jadi memberikan kelegaan jangka panjang, kos kurang dan tidak menyebabkan kesan sampingan sementara rawatan preskripsi dan OTC bekerja cepat dan berkesan tetapi mahal dan hanya memberikan kelegaan jangka pendek.

1 komentar:

  1. Thank you for this very good site, really a mix of good and interesting ideas. Above all, keep it up. Good luck
    cordially

    voyance gratuite par mail


    BalasHapus