Herba dan Dadah Interaksi - Apa yang Anda Perlu Tahu

Herba dan Dadah Interaksi - Apa yang Anda Perlu Tahu

Apabila saya mula-mula belajar mengenai herba dan ubat-ubat herba, saya tertumpu pada tanaman yang boleh merosakkan atau membunuh anak-anak saya. Seperti kebanyakan kanak-kanak, mereka akan meletakkan perkara dalam mulut mereka dan saya tidak sentiasa tahu jika mereka berbahaya. Seperti yang saya telah membangunkan kerjaya saya, saya terus mengkaji bahan kimia tumbuhan untuk mengelakkan seberapa banyak interaksi yang mungkin. Berikut adalah beberapa penemuan saya:

Cohosh Hitam: Herba ini digunakan terutamanya oleh wanita, terutama yang mengalami menopaus dan perimenopause. Walau bagaimanapun, kerana ia mengandungi estrogen tumbuhan, ia akan berinteraksi dengan ubat-ubatan yang digunakan untuk tujuan yang sama. Ia juga boleh meningkatkan risiko kanser hormon berkaitan dalam orang yang berisiko untuk mereka.

Goldenseal: Kebanyakan orang kesilapan tumbuhan ini untuk salah satu yang boleh meningkatkan sistem imun; tidak begitu. Ia menggunakan utama adalah untuk saluran penghadaman. Jika anda mengambil statin untuk menurunkan kolesterol anda, ia adalah penting untuk mengelakkan herba ini di semua kos. Ia boleh menyebabkan kerosakan otot yang serius dan kegagalan buah pinggang apabila digabungkan.

Hawthorn: Untuk orang yang sihat, herba ini tidak menimbulkan banyak ancaman, tetapi jika anda mempunyai penyakit jantung, ia boleh berinteraksi dengan ubat-ubatan anda dan meningkatkan risiko serangan jantung.

Licorice: Terutamanya digunakan untuk sakit tekak dan aduan pencernaan, likuoris mempunyai beberapa interaksi penting. Pertama, ia tidak harus diambil pada masa yang sama seperti mana-mana julap. Kedua, ia boleh menyebabkan tekanan darah naik. Berpasangan dengan ubat-ubatan yang lebih rendah ia boleh menyebabkan interaksi yang serius. Anda perlu selamat makan gula-gula paling likuoris, kerana hanya beberapa menggunakannya. Kebanyakan kini berperisa dengan anise untuk mengelakkan interaksi.

Wort St John: Ada dua masalah dengan herba ini juga. Walaupun ia boleh menjadi berguna untuk ringan kepada sederhana kemurungan, ia tidak boleh digunakan untuk kemurungan yang teruk, dan tidak boleh digunakan dengan mana-mana ubat yang menyebabkan rasa mengantuk. Ini termasuk antidepresan preskripsi banyak. Ia juga harus dielakkan jika anda telah didiagnosis sebagai bipolar, kerana ia boleh membuat masalah lebih teruk.

Soya: Seperti cohosh hitam, soya sering digunakan untuk menangani kesan perubahan hormon semasa perimenopause dan menopaus. Ia juga akan berinteraksi dengan terapi penggantian hormon, dan meningkatkan risiko untuk kanser hormon yang berkaitan.

Bila-bila masa anda ingin menambah makanan tambahan herba untuk diet anda, ia adalah yang terbaik untuk memeriksa dengan doktor dan ahli farmasi anda untuk memastikan ia tidak akan menyebabkan batal masalah. Melihat ke atas kesan-kesan sampingan, langkah berjaga-jaga dan interaksi untuk memastikan keselamatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar