Kesihatan Manfaat daripada Akar Maca

Kesihatan Manfaat daripada Akar Maca

Akar Maca berasal dari Peru, di mana ia telah digunakan berabad lamanya sebagai sumber makanan dan, menarik, untuk manfaat kesihatan. Ia semakin popular di dunia Barat tidak datang sebagai satu kejutan, apabila anda belajar banyak ciri-ciri yang positif pula mempunyai akar.

Faedah Kesihatan

Perkataan akar maca dipercayai mempunyai senarai panjang manfaat kesihatan. Ia terkenal meningkatkan tenaga, stamina dan daya tahan. Dalam keadaan yang teruk Andes Peru, serbuk adalah, dan masih adalah, digunakan untuk menguruskan kenaikan panjang atau perladangan melelahkan di sisi gunung yang curam.

Peningkatan libido adalah manfaat lain, kedua-dua lelaki dan wanita. Kesan ini adalah disebabkan oleh rangsangan maca ini hormon. Kesan ke atas hormon juga diterjemahkan kepada mengurangkan ketidakseimbangan hormon menopaus.

Secara amnya, Maca positif kesan keseimbangan mental, kesedaran dan keadaan kesejahteraan. Ia menenangkan saraf dan membantu penghadaman. Selain itu, kesan sampingan jarang berlaku, membuat maca kedua-dua makanan tambahan yang selamat dan semula jadi.

Memaksimumkan Faedah Akar Maca

Oleh kerana populariti yang semakin meningkat, bilangan makanan kesihatan dan kedai makanan tambahan yang membawa akar Maca adalah besar. Cuba untuk mencari pembekal yang terkemuka, dengan pengalaman dan pengetahuan untuk menjawab semua pertanyaan anda. Ini akan membantu anda mendapatkan di jalan yang benar dan memastikan anda mendapat yang terbaik daripada akar maca itu.

Berpegang kepada Dos yang disyorkan

Apabila anda membeli serbuk maca anda, cabutan atau jus, mendapatkan dos yang disyorkan bermula. Ikutinya selama dua minggu, kemudian mula perlahan-lahan meningkatkan penggunaan harian anda, sehingga anda mencapai maksimum yang disarankan. Untuk serbuk maca ini biasanya dikatakan sekitar 5,000 miligram.

Vary Cara Penggunaan

Maca boleh digunakan dalam pelbagai cara dan menghidupkannya sehingga akan membantu anda mendapat yang terbaik daripada itu. Walaupun sumber tradisional adalah akar mendalam ke dalam serbuk, anda juga boleh mendapatkan jus maca dan ekstrak maca.

Tetapi serbuk boleh digunakan dalam cara yang berbeza. Di Peru, sebagai contoh, ia sering ditambah kepada makanan yang dipanggang. Anda juga boleh mengambil kapsul berisi serbuk.

Apabila seli antara kaedah penggunaan, pastikan anda tidak melebihi dos yang disyorkan, dan sedar akan bagaimana untuk menukar jumlah yang anda ambil dalam bentuk yang berbeza.

Diambil dengan betul, maca menawarkan pelbagai manfaat, yang tidak ternilai dalam jadual yang sibuk kehidupan moden kita sehari-hari. Siapa yang tidak merasa di akhir hari kerja yang panjang yang sedikit tenaga tambahan akan menjadi berkat?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar