Pemulihan Berpeluh Semula Jadi - 4 Tips Untuk Mengurangkan Hiperhidrosis anda

Pemulihan Berpeluh Semula Jadi - 4 Tips Untuk Mengurangkan Hiperhidrosis anda

Berpeluh adalah satu proses semula jadi tetapi apabila ia ternyata menjadi berlebihan ia menjadi punca rasa tidak selesa dan malu. Dalam usaha untuk menghentikannya kita mesti memastikan bahawa kita menggunakan ubat berpeluh semula jadi yang paling berkesan. Oleh itu, mari kita lihat beberapa kaedah pelepasan semula jadi yang ringkas tetapi berkesan:

o Air: Air membantu kita untuk mengepam keluar bahan buangan dan toksin dari badan. Ia membantu badan untuk mengawal suhu dan memastikan bahawa semua mineral penting yang telah hilang melalui perpeluhan yang diganti. Anda perlu minum sekurang-kurangnya lapan lapan hingga sepuluh gelas sehari untuk mendapatkan hasil yang terbaik.

o Fabrics Asli: Pemakaian fabrik semula jadi juga membantu kulit anda untuk bernafas seperti biasa dan membenarkan udara untuk berjaya mengedarkan seluruh badan. Fabrik seperti polyester menghalang udara dan ini menyebabkan bau badan yang tidak baik.

o Bercukur: Bercukur rambut di ketiak dan bahagian sulit membantu mengurangkan masalah bau badan ke tahap yang hebat. Bakteria berkembang pada rambut ini dan ini menimbulkan bau badan yang tidak baik. Bercukur menghalang ini dan berjaya boleh mengatasi masalah ini.

o Kebersihan Peribadi: Salah satu ubat yang paling penting berpeluh semula jadi. Anda perlu mengambil mandi atau mandi sekurang-kurangnya 3-4 kali sehari untuk mengawal proses peluh. Penggunaan sabun anti-bakteria membantu untuk menghilangkan bakteria yang terbentuk pada kulit anda sepanjang hari. Anda juga boleh menggunakan loofah, ia membantu anda membersihkan kulit juga. Setelah mandi anda adalah lebih anda mesti lap diri anda benar-benar kering. Selepas mandi, anda juga boleh menggunakan beberapa serbuk talkum, ia akan membuat anda segar dan kering. Penggunaan antiperspirant yang sebenarnya mengurangkan jumlah peluh yang dihasilkan oleh badan dan membuat anda bau yang lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar